نایس دانلود | دانلود فیلم و سریال

دانلود فیلم و سریال جدید، دانلود فیلم، دانلود فیلم ایرانی جدید، دانلود فیلم ایرانی، آهنگ جدید،دانلود رایگان فیلم ایرانی،دانلود فیلم،دانلود سریال ایرانی

پست های ویژه سایت

نايس دانلود
نایس دانلود

تبلیغات

معرفی و مقایسه وردپرس و دروپال

 

 

wordpress-drupal-seo

 

 

دروپال نیز یکی از برترین CMS های دنیاست و افراد زیادی از این سیستم استفاده میکنند. معمولا اداره جات دولتی و سازمان ها اگر یه سیستم اختصاصی نداشته باشند از دروپال استفاده میکنند که شامل کاخ سفید – برنامه نود – پلیس فتا – ابونتو و …

اما وردپرس ، سیستمی ساده ولی در عین حال قدرتمنده که سایت های بسیاری با این سیستم راه اندازی میشوند از جمله Ebay – یاهو – سونی – سامسونگ – پلی استیشن و حتی سایت نایس دانلود 😀 !

یکی از مهمترین ویژگی های دروپال اینه که مشخصا یک سیستم مدیریت محتوا نیست ، بلکه تقریبا میشه گفت یک فریم ورک سایت سازه ولی وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که معمولا سایت های خبری – آموزشی و وبلاگی رو باهاش بالا میارن در صورتی که برای داشتن یک سایت خبری با دروپال باید چند افزونه نصب کرد !

برای ساخت وبسایتی که اطلاعات دانشجویان یک دانشگاه را دریافت و پردازش میکنه دروپال مناسب تره ، البته این کار با وردپرس هم میشه اما نیاز به برنامه نویسی داره در صورتی که چنین موردی با دروپال بدون هیچ دانش برنامه نویسی امکان پذیره اما ساده نیست !

طبق توضیح بالا متوجه شدید که یک دروپال کار عملا نیاز نیست برنامه نویسی بلد باشد اما یک فرد وردپرس کار حرفه ای بهتره برای انجام موراد مورد نیازش اندکی برنامه نویسی کار کرده باشه . به همین دلیل افراد دروپال کار فقط یاد میگیرن با محیط و پلاگین های دروپال کار کنند و شخص دروپال کاری بعد از ۷ سال سابقه کار با این سیستم به پلاگین های این سیستم وابسته است در صورتی که یک وردپرس کار بعد از یکسال شاید بتونه خودش قالب مورد نیازش رو طراحی و پیاده کنه و برای وردپرس کد بزنه. البته در این میون افرادی هم که برنامه نویسی بلد نیستن و نیاز به وردپرس دارند میتونن از انجمن های پشتیبانی وردپرس استفاده کنند و به نتیجه مورد نظرشون برسند و در خیلی از موراد هم افزونه هاش نیاز را رفع میکنه.

دروپال سیستمی سنگین و پیچیده است و یادگیری اون کار ساده ای نیست اما منابع پشتیبانی و مستندات وردپرس خیلی بیشتر از دروپال است و سادگی این سیستم باعث میشه افرادی وبمستر بیشتر به سمت وردپرس رو بیارند. همچنین به علت انعطاف بالا و سایر مواردی که گفته شد افراد توسعه دهنده و برنامه نویس ترجیحا از وردپرس استفاده میکنند.

اما SEO که یکی از دغدقه های وبمستر های امروزیست در وردپرس جلوه بهتری داره و دروپال نسبت به وردپرس SEO جالبی ندارد. هبه علت سنگینی دروپال فشار بیشتری به سرور میاره و نیاز به منابع بیشتری است اما وردپرس کاملا سبک و اگر تعداد افزونه هاتان بالا نباشد به منابع سرور ناچیزی نیاز دارد.

drupal-wordpress

 

و در نهایت بحث امنیت پیش میاد ، غالبا تصور میشه دروپال امنیت بالاتری داره اما اصلن اینطور نیست(سایت کاخ سفید که با دروپال راه اندازی شده مدتی پیش مورد نفوذ هکر های روسیه ای قرار گرفت). به علت همه گیر شدن وردپرس در میان وبمستر ها هکر ها تمرکز بیشتری روی این سیستم دارند و تعداد سایت هایی که با وردپرس بالا اومده خیلی بیشتر از دروپال است اما امنیت نسبی هر دو سیستم بالاست. اگر موراد امنیتی در هر دو سیستم رعیات شود قایدتا امنیتشان قابل تامین است و نیازی به نگرانی نیست چون هر دو سیستم اوپن سورس است. البته نظر شخصیه من اینه که چون وردپرس ساده تر هست حفظ کردن امنیتش هم ساده تره

نتیجه گیری : ویژگی های بارز هر دو سیستم را برسی کردیم و در کنار یکدیگر مقایسه شدند ، هر دو سیستم قدرتمند اند ولی هیچکدام برتری بر یکدیگر ندارند و بستگی به کاربرد هر سایت باید انتخاب کرد از کدام استفاده کنیم. مشخصا برای ساخت یک انجمن حرفه ای پرسش و پاسخ نه وردپرس و نه دروپال مناسب نیست و انتخاب هایی نظیر IPB گزینه بهتری اند.

دروپال برای افرادی که دانش برنامه نویسی ندارند سیستم جذاب تری است در صورتی که وردپرس برای برنامه نویس و توسعه دهنده ها مناسب تره و از انعطاف بالایی برخورداره. باید دید سایتی که قرار است راه اندازی شود به چه امکاناتی نیاز دارد و بر این اساس انتخاب کرد.

آموزش دانلود
  • بهترین روش برای دانلود فایل ها، استفاده از یک نرم افزار مدیریت دانلود است ، ترجیحا از برنامه ی IDM استفاده کنید
  • استفاده از دانلود منیجر باعث افزایش سرعت دانلود و کاهش احتمال خرابی فایل می شود
  • اگر نمیخواهید از نرم افزار مدیریت دانلود استفاده کنید، کافیست روی لینک دانلود کلیک راست کنید و گزینه Save Link یا Save Target را بزنید. به این ترتیب دانلود توسط خود مرورگر انجام میشود
  • دیدگاه‌ها برای معرفی و مقایسه وردپرس و دروپال بسته هستند
    حسین
    17 ژوئن 2015

    دیدگاه‌ها برای معرفی و مقایسه وردپرس و دروپال بسته هستندنظر ارسال شده است

    ارسال نظر

    شما هم نظری ارسال کنید

    نظر ها بسته شده اند

    دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود